Hällbyanstalten 24/5-06

Hej.

Två möte från företag på förmiddagen.
Båda går bra.
Köpte en lunchsmörgås och åkte Hällbyanstalten utanför Eskilstuna.
Hälsade på min vän jag brevväxlat med i snart 8 månader.
Tung anstalt.
Fick lägg mitt legitimation i en scaner och titta upp i en kamera
innan den första grinden öppnades.
Sedan var det dags för metallbåge och röntgen av skor och ytterkläder.
Besöksrummet bestod av en gammal cell på tre gånger fyra meter.
En soffa i plastskin, två stolar, ett bord, en vattenkokare, pullverkaffe,
En sliten klockradio, Rummets väggar gick i blågrått.
Min vän hade bakat en kanongod sockerkaka.
Vi hade mycket att prata om.
Timmarna gick fort.
Jag lärde mig mycket om dagens kriminalvård denna eftermiddag.

Kan man straffa folk friska?







I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0