Örebro Måndag 30 April - Läns-rätt

Hej
Måndag 30 April.
Försover mig.
Skyndar iväg til ett möte på Socialkontor Öster tillsammans med familjen som blev överkörd av psykiatrin.
Mötet blev mycket bra.
Familjen fick förståelse för sin situation.
Mycket bra bemötande från socialkontoret.

En kille som gått hos mig fick inte fortsätta behandlingen.
Socialkontor väster ansåg honom färdigbehandlad.
Varken han eller jag ansåg oss klara.
Han överklagar till Länsrätten. (se blogg tor 26 April)
Domen kom i dag:
Han fick rätt.
Behandlingen ska fortsätt hos Hasse Arvidsson.
Han ringde och var mycket, mycket glad.
Det samma kan jag säga.
Glad att rättvisan och framförallt att det sunda förnuftet segrade.
Tusen tack länsrätten.
Domen har glatt många missbrukare i dag och ger dom hopp.

Avsluta dagen med att se Ösk besegra Trelleborg med 2-0.
 Hurrar, hurra vilken bra dag.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson



Kommentarer
Postat av: Kristin Johnsen

Hej Hasse!
Vill bara säga att jag blir så arg när jag läser din blogg, förstår inte hur politikerna tänker vid nerdragningar?
För mig känns det självklart att det är olönsamt i längden att dra ner på en fungerande enhet för att ersätta den med en ofungerande "budget variant". Alla narkomaner fungerar inte likadant, därför fungerar inte samma behandling på alla! Utan din grupp skulle inte min sambo ha varit den otroliga kille han är idag och han är inte den enda narkomanen som du har förvandlat till en blomma i asfalten. Jag är imponerad över ditt arbete och Örebro får skylla sig själva om de förlorar en sådan otrolig eldsjäl som dig!

2007-05-01 @ 13:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0