Örebro Onsdag 25 April - Överklagan

Hej onsdag 25 April

Var på häktet mellan 9 och 11.
Besökte tre killar alla med sin speciella historia.
Vi pratade framtid och förhoppningar inför rättegången.
Alla tre har barn så det blev prat om det med förstås.
Har du varit på Häktet någon gång och sett tårarna som inte får komma
och känt ångest.
Kan du förstå glädjen över att få TV-tidningen.

Träffar en kille på eftermiddagen.
Vi jobbar med en behandlingsplan tillsammans.

Får ett samtal från en kille som slutade i min grupp för ett par år sedan.
Han har nu fast jobb och i dag körde han upp och fick sitt körkort.
Du har gjort en fantastik resa.
All min kärlek och respekt till dig.
Du gör min dag lätt.

På kvällen ringer en förtvivlad mamma.
"Var kan man överklaga, nu får det ... vara nog".
Hennes dotter (ung heroinist) har fått luren påslängd i örat av en socialsekreterare
när hon ansökte om vård.
Hon fick nej med motiveringen: "Du är inte tillräckligt motiverad".
Duktig socialsekreterare som kan avgöra en sådan sak på telefon.
Vad återstår nu?
Heroinet.

Har också kontakt med en familj som blivit överkörda av psykiatrin.
Vi ska ses i morgon och göra ett gemensamt besök hos patientnämnden.


Sedan vill jag passa på att betacka mig för att bli kallad eldsjäl.
Jag är en mycket hårt arbetande fritidspedagog (80 p Högskolan i Örebro)
med specialkunskaper inom missbruksvård där mina främsta kunskapsområden är
STÅP (strukturerad återrfallsprevention) och motivation.

Nu ska jag bara stryka en skjorta så jag är fin när jag ska följa med en kille på rättegång i morgon.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0