Örebro Torsdag 26 April - Länsrätten

Hej.
Torsdag 26 April.

Dagen börjar på Länsrätten.
Jag följer med en kille som fått avslag på fortsatt behandling hos mig.
Det han begär är 6 månaders utsluss så en överlappning till nästa steg i behandlingen.
En kostnad på ca: 5.600 kr i månaden
Kommunen var där med två representanter.
Där vart också en domare fyra nämndemän.
Vad kostade det.
Där satt vi i stället för att vara ute och jobba.

Man tog ingen som helst hänsyn till patientens situation utan man hänvisade till kommunens budgetramar.
Pratade också om tidigare överklaganden som gått till hovrätten och där fått nej.
Vad det nu har med saken att göra.
Jag trodde man bedömde varje individs behov.
Kändes inte bra.
Som adjö fick han..

"Vi önskar ju alla här att det ska gå bra för dig"


Då undrar man ju vad vi gör där.

Den kommunala budgetsläggan slår ner igen och individens behov får ge vika.
Var är vi på väg?
Se upp, en vacker dag är det ditt barn det gäller.

Ringer patientnämnden på Landstinget för att boka en tid åt familjen som blivit överkörd av psykiatrin.
Jag får ett mycket trevligt och professionellt bemötande och tid redan i morgon.
Ni gör verkligen skäl för namnet Patientnämnd.
Vore kanske något för kommunen att ta efter.

En kille från en anstalt ringer och vill ha min hjälp.
Jag bokar ett besök längre fram.

En kille som tidigare varit med i min grupp hör av sig och vill att vi ses.
Allt är ok men jag behöver lite vägledning.

Pratar med Gert Andersson från Attention om en kille vi båda känner.
Vi ska försöka hälsa på honom tillsammans.
Har för övrigt ett mycket gott samarbete med Gert och Attention.
Det är något vi båda vill utveckla ytterligare.

Har grupp på kvällen.

En förtvivlad mamma ringer om sin som hon inte hört av på länge.
Jag lovar att höra mig för bland dom jag känner ute i "svängen".

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0