Rapport - Örebro Långfredag 6 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

6 April Långfredag

Var och besökte två gamla patienter som bor utanför stan.
Heroinister.

?Det börjar så sakta gå åt helvete igen ? Det är ingen fara nu ? men det är på gång jag känner det.?
- Har ni kontaktat kommunen eller Beroendecentrum?
- Det är inget alternativ det vet du. Då börjar helvetet igen.
- Nu har vi 3 1/2 års drogfrihet och jag vill inte ha med dom och göra.
- Har du möjlighet att stötta oss. Vi, eller framförallt jag behöver stöd.
- Det känns inte som jag räcker till. Jobb, barnen drogsuget som skriker i bakhuvet.
- Vi ses i veckan som kommer.
- Vi ordnar det på något vis.?



På eftermiddagen tar jag en fika på stan med ett annat par (heroinister)som är på gång.

?Vi har fått nog av den här djävla drogvärlden?
Kommunen?
Det funkar inte vi har försökt allt där.
Det är din hjälp vi vill ha.
Min morsa betalar dig vad du vill ha. Det är inga problem hon har pengar och vet vem du är.
Hon litar på dig.


Får många uppmuntrande SMS från folk.

?Du är mitt ibland oss ? tusen tack.?


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


coke

image13
Foto-Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0