Rapport - Örebro Skärtorsdag 5 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

Skärtorsdag 5 April

Dagen börjar med två samtal från killar på häktet.
Dom tackar för ?påskpresenten?.
Vi pratar om framtiden och om att det aldrig är för sent till förändring.
Det är dags att kliva ner från korset.

Gert Andersson från föreningen Attention ringer och ger sitt stöd i min kamp.
Tusen tack till Gert och stor respekt.

En kille ringer från ett behandlingshem och frågar om det finns möjlighet till utsluss hos mig.
Vi pratar om vad han vill med utslussen.
Får informera honom om att oddsen sjunkit betydligt när det gäller möjligheten att få komma till mig.

En pappa ringer och vi bestämmer oss för att äta lunch ihop.
Han vill betala privat för att sonen ska få gå hos mig,
Kommun är inget alternativ. Sonen vägrar.

Går på bio med det som finns kvar av min torsdagsgrupp. 5 st.
Bjuder med killen som inte fick fortsätta. (Färdigbehandlad enligt soc V. Se 3 April)


Mötet med heroinisten med höga doser blir inte av.
Hans vänner får inte kontakt med honom.
Vi får gör ett nytt försök längre fram.

Får tre sms på kvällen från missbrukare som önskar mig och min familj glad påsk.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0