Rapport - Örebro Tisdag 17 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

Tisdag 17 April.

Två samtal med killar som gåt hos mig.
Den ena på behandlingshem.
Den andra ute utan att få någon hjälp.

?Va fan är på gång ? får folk inte börja hos dig, är dom inte kloka?
?Ska du lägga ner ? hörde att soc djävlas, är det sant?


En orolig mamma ringer.

?Jag får inte ett ord ur honom ? har ingen aning om vad han gör ? kan du ringa honom är du snäll?

Klockan är nu 8.33 på morgonen.

Sätter på kaffe och städar undan lite på mottagningen.

Träffar två föräldrar som vill ha råd kring sin dotter som dom misstänker är tillsammans med en missbrukare.
Vi samtalar i en timme.

Åker till behandlingshem och besöker en kille och har en annan med på resan dit.
Bra snack i bilen och på behandlingshemmet. (se 16 April)
Det var fler inskrivna där som jag känner.
Kul att träffa dom.
Känner mig glad när jag åker hem igen.
Ska tillbaka om två veckor och föreläsa för intagna och personal.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0