Rapport - Örebro Tisdag 3 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

Tisdag 3 Aprill.

Samtal från en läkare som är osäker kring en patient och om det kan ligga något missbruk bakom.
Vi bokar en tid för gemensam träff.

Pratar med en kille som vill gå i behandling hos mig.
Motivation.
Han ska ansöka om min hjälp.

Blir uppringd av en?gammal? patient som har en bekant som är upp i
?djävligt höga doser heroin och han är livrädd för allt vad myndigheter heter. Har pratat om dig och han kan tänka sig en träff med dig?
Hälsa honom att han kan välja plats där vi ska ses ? hos mig. på ett fik eller hemma hos honom- han bestämmer.

Följer en kille till FK.

På kvällen 19.30 åker jag till apoteket för att köpa nässpray åt min fru.
Blir stoppad av en kille som är tablettmissbrukare sedan 13 års ålder.
Han är nu närmare 35 år.
Vi blir stående 30 minuter och jag lyssnar och lyssnar.
Ja, fy fan så en del har det.

Får sms från en tjej som har fått besöksförbud till sin kille på häktet.
Hon vill veta hur man överklagar eller om jag kan besöka honom.
Han mår dåligt och behöver någon att prata med.

Ytterligare ett sms. Ung tjej 23 år och heroinist.
?Hej Hasse klan du ringa mig är du snäll. Det är jätteviktigt. Snälla?
Ringer:
Hon vill ha hjälp att komma upp i tid till möte med advokat.
Mår djävligt dåligt.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Örebrobild-En dag på jobbet

image10
Foto-Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0