Örebro söndag 2 december -07



Flygeln


Jag mötte en pappa till en av mina tidigare patienter på stan.
Han viftade och ropade efter mig.

- Vet du vad det är för dag i dag.
- Ja fredag.
- Ja det stämmer. Men vet du också att min son varit drogfri i tre år i dag. 1095 dygn. 1095 dygn utan att behöva vara livrädd när det knackar på dörren, ringer i telefonen eller när man hör syrener från någon polisbil eller ambulans. Inga besök på IVA efter överdoser med andningsstillestånd, motgifter, slangar och hjälplöshet. Du kan inte fatta vad detta betyder för mig och min familj. Trodde aldrig det skulle bli bra. Det var djävligt tungt när beroendet var som värst. Inget var roligt inte någonting, varken för han eller oss. Och nu tre års drogfrihet. Jag måste få krama dig och tacka för allt du gjort för oss.
- Jag uppskattar verkligen ditt tack, men det är din son som gjort jobbet inte jag.
- Det hade aldrig gått utan ditt engagemang.
- Det är mycket folk här och liv och rörelse runt om oss, men skulle du kunna blunda ett tag och ta ett djupt
andetag så ska jag berätta en sak för dig.
- Ja vist självklart.
- Koncentrerar dig nu nog och lyssna så kan du höra att det är någon som spela på en flygel.
- Ja, Jag hör.
- Hör du vad vackert och lätt han spelar.
- Ja det är underbart.
- Det är bra, fortsätt blunda, behåll koncentrationen och lyssna. Hör du tonerna.
- Ja, det låter fantastiskt.
- Det är din son som spelar. Det enda jag gjort är att ha visat honom till flygeln. Det är han själv som lärt sig spela och nu spelar så vackert. Gå nu hem och tala om för din son hur mycket du älskar honom. Det är han värd. Din kärlek.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Mållös.
Du är klok.
och jag älskar hur du avslutar varje inlägg!

2007-12-23 @ 21:26:31
URL: http://Royalblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0