Örebro 3 Maj - Vysotskij

Torsdag 3 Maj.

Hej.
Föreläser på eductus på fm.
Mycket bra diskussion efteråt.
Det var en mycket lärorik stund.
Lunch med Krister på Vardagsrummet.
Efter lunch fick jag besök av 8 st blivande undersköterskor.
Vi pratade om återfallsprevention, Subutex, vikten av mångfald inom vården mm.
På kvällen hade vi grupp.
Bra samtal med mycket förståelse och hopp.
Efter gruppen träffa jag en tjej som har det tungt nu.
Vi tog en fika på Stallbacken och pratade om Änglar och att det bara är man själv som kan göra något åt sitt mående.
Nyckeln till allt är drogfrihet.

Janne kom förbi Jakobsgatan med en CD-skiva till mig som en uppmuntran.
Det var en inspelning med Fri Proteatern - Sånger av Vysotskij
live på Scalateatern 1986.
Såg föreställningen i Grängesberg -86.
Fantastisk föreställning.
Det kan inte bli bättre.
Det är solidaritet.
Kärlek.
Kamp mot byråkrati och enfald.
Jag lyssnar och fylls av minnen och kamplust.
-68 var dessutom mitt första drogfria år.
Kom igen jag är laddad.
Tusen tack för din omtanke Janne.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0