Örebro Fredag 25 Maj - Kjell Enhager

Fredag 25 maj 2007
Hej.
Hade vårdlag på Beroendecentrum med doktor, sjuksköterska, en av killarna i gruppen och jag.
Bra vårdlag där alla lyssnade och reflekterade.
Det finns en kaffeautomat på Beroendecentrum.
Folk tar kaffe där men slänger halvfulla muggar i papperskorgen för att kaffet är så otäckt.
Vad gör man då tror ni?
Man tar bort kaffeautomaten i stället för att byta ut kaffesorten.
Det ringer en kille från häktet som vill att vi ska ha fortsatt kontakt när han nu ska vidare till anstalt.
Han ringer på måndag när han kommit fram.
Hade träff på Jakobsgatan med en kille.
Han gör ett fantastiskt arbete med sin självutveckling.
Lunch med Krister och en av killarna som går hos mig.
Vi snackade jobb och framtidsdrömmar.
Var på hembesök hos ett par som genomgår en tuff, mycket tuff fas på sin väg mot drogfrihet. Det är nu det gäller.
En mamma ringer och oroar sig för sin dotter inför helgen.
Vi pratar igenom situationen.
Samtal från Stockholms universitet.
Dom är intresserade av mitt arbete.
Vi ska höras efter helgen.
På kvällen var jag på sjukhuset och besökte tjejen från i går.
Du kämpar bra.
All kraft till dig och din familj.
Åkte förbi Mc Donalds på vägen hem
Där sitter Kjell Enhager(Se länk Kjell Enhager)som var på genomresa.
Han är en fantastisk människa och föreläser som jag lärt mig mycket av.
Går fram och pratar med honom.
Känner mig glad och upprymd efter att ha pratat med Kjell.
Han utstrålar verkligen energi och livsglädje.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0