Örebro Fredag 4 Maj

Örebro fredag 4 Maj.
Hej.
Bokar ett möte med Gert A från Atttention.
Vi ska tillsammans med frivården hälsa på en kille på Karlskogaanstalten.
En mamma ringer och undrar om jag hört något från hennes son.
Han har varit försvunnen i fyra dagar.
Lovar att kolla med häktet om han är där.
Ringer Arbetsförmedlingen och bokar in en träff,.
Har ett möte med en kille på min mottagning på Jakobsgatan.
Han har gjort ett fantastiskt jobb så här långt.
Vi börjar närma oss ett körkortsstillstånd.
Åker till Njoy och kör ett lunchpass på spinningcykeln.
Det är så underbart skönt.
Äter lunch tillsammans med en kille och tjej som går hos mig.
Vi diskuterar och planerar.
Det är nära ett avgörande steg nu.
Nu måste viktiga beslut fattas.
Men dom är mycket kloka så jag är inte orolig.
Jag ringer en åklagar för att kunna få besöka en kille med restriktioner på häktet. Tyvärr så är hon bortrest och kommer åter på måndag.
En kille som nyss muckat från en anstalt ringer och vill ha sina kläder som jag tagit hand om under hans anstaltsvistelse. Vi ska ses i morgon.
En kille ringer från ett behandlingshem och vill börja i min grupp när han kommer hem till Örebro. Vi bokar in en träff så får vi se vad det leder till.
Folk från båda gårdagens föreläsningar har hört av sig på mejl och tackat. Det Känns bra.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0