Örebro Onsdag 30 Maj - Sorg

Örebro onsdag 30 Maj.

Började dagen med två besök på häktet.
Ilska och drömmar.
Ilska över andra, myndigheter och sina handlingar.
Drömmar om att kunna få hjälp med sina problem och att finna ett gott liv.
Lunch på Il Cappuccino men en kille och tjej som sörjer.
Det är en tuff sorgeprocess att lämna ett missbruk och gamla kompisar.
Det är ett destruktivt liv man lämnar men det är mitt liv och min trygghet.
Det krävs mod och beslutsamhet och sorgeprocessen måste få ha sin tid.
På eftermiddagen hade jag och en kille som går hos mig ett bra behandlingsmöte med två socialsekreterare från Socialkontor Väster.
Vi planerad inför sommaren och såg på möjligheterna framåt.
Det var många bra frågor och inget fördömande. Som sagt ett mycket bra möte.
Pratade med en pappa och diskuterade olika behandlingsmöjligheter.
Ringde några samtal till socialkontor Väster och Öster.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0