Örebro Onsdag 9 Maj.

Örebro onsdag 9 Maj.
Hej.
Gick med hunden in till jobbet i dag.
Skönt att börja dagen med en långpromenad.
Träffade en tjej på mottagningen.
Man kan inte både ha kakan och äta den.
Vi lyssnade på avslappningsskiva innan vi skildes.
Träffade en kille och hans flickvän.
Vi diskuterade hans behandlingsplan.
Ringde polisen som hållit på med en utredning i mer en 6 månader.
Det finns inget värre en bara vänta och vänta.
Snart är den klar svarar polisen.
 För vilken gång i ordningen vet jag inte.
Äter lunch med en kille som tidigare gått hos mig i motivationssamtal.
Han är på väg att slussas ut från behandlingshem.
Han har gjort ett fantastiskt arbete.
Jag är full av beundran.
Vi avslutar mitt uppdrag som övervakare på Frivården.
Träffar en kille och tjej som känner sig hotade.
Polisen tar inte anmälan på allvar och man slarvar med anmälan.
Har besök av en kille som vill börja i min grupp.
Han ansöker hos sin socialsekreterare i morgon.
Hör på en debatt om kriminalisering av missbrukare på Radio Örebro.
Skönt att det debatteras missbruksfrågor. Bra jobbat RÖ.
Alla är så ense och alla är emot.
Vore bra om dom olika debattörerna kunde säga vad man var för istället.

I dag kom affischen mot kvinnovåld.
En kampanj som ska pågå i Örebro under några månader.
Stolt och glad att man fått förtroendet att få vara med.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0