Örebro fredag 21 september - kampen fortsätter


Örebro fredag 21 september.
Hej.
Kampen fortsätter.

Heroin.

Det är gott om heroin just nu.
Det är den verkligheten jag möter på min mottagning i Örebro.
Det är ett krig som pågår.
Eller ett folkmord som Stefan Jarl kallade det i sin film Ett anständigt liv.
Unga människor och anhöriga far djävligt illa.
Dom får helt enkelt inte den hjälp dom behöver.
Det kommer att stå oss dyrt.
Syniskt och kortsiktigt.

Förmiddag på Runnagården.
Efter lunch träffar jag en patient på min mottagning på Jakobsgatan.
Vi försöker reda ut olika omständigheter i åtal mot honom.
Vi skriver ihop ett brev till Tingsrätten och ber om att få byta advokat.
En rätt man har.
Träffar sedan en ung tjej som kämpar med sitt opiatberoende.
Hon har gjort fantastiska framsteg även om hon dissar sig själv hela tiden .
Vi pratar om drömmar och mål.
Vi pratar om änglar och frihet att välja sitt liv.
Vi dricker upp kaffet och skiljs med ett leende.
Ringer några samtal.
"BC vill straffa bort mitt beroende - jag orkar snart inte längre."
Vi ska straffa dig frisk.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0