Arne anka, Bellman, Noren - Örebro tisdag 29 April 2008

Hej.

Var hus sjukgymnasten på morgonen och gick igenom mitt träningsprogram.

Var på hembesök.
Alltid lika kul att komma hem och möta patienterna i deras hemmiljö.
Det blir ett mer avslappnat möte. Mer naturligt på alla sett.

Åkte akut hem till en tjej som mår dåligt.
Separationsångest. Lämnar nu sakta det som varit livet.
Heroinet, vännerna, dom stora starka känslorna, tryggheten.
Ja det är djävlar inte lätt.
Nu väntar ovissheten och saknaden och efter det glädje och gemenskap.
Men hon är stark, starkare en hon anar.

Lunch på Vardagsrummet med en kille det går mycket bra för just nu.
Oerhört skönt att få ta del av hans glädje och energi.
Känner mig upprymd och glad efter lunchmötet.



PS:
Fick ett meijl som gjorde mig mycket glad från en kille som läst min diktbok.
"Jag tycker mycket om den. Lite Arne Anka möter Bellman möter Norén. Jag menar, ångest, botten är nådd, underfundigheter, poesi och humor i en härlig blandning".


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0