Gatuterapi - Örebro fredag 11 april.

Hej.

Gatuterapeut mellan kl: 9-11 på Stortorget i Örebro. (se nedan)
Ett fritt och öppet möte. Långt ut och nära.
Det kom 8 personer för att diskutera och få råd.
Det jag inte kunde svara på hänvisade jag vidare eller bad att få återkomma med svar nästa fredag.
Hur trappar man ur Benzo.
Diskussion kring mina föreläsningar.
20 kr till bussen.
Hjälpte att skriva en överklagan.
Hur gör man för att få Metadon och vilka regler gäller.
Ser redan fram mot nästa fredag.

Efter gatuterapin körde jag ett spinningpass på njoy.


Jag kommer att finnas på Nikolakyrkans mur (ut mot Stortorget)
på fredagar mellan 9.00 och 11.00.

Finnas där för dig som har frågor kring droger,
missbruk, vård, socialtjänsten, Beroendecentrum mm.
Du är varmt välkommen med dina frågor.
Självklart bjuder jag på mina erfareheter.


PS: Till T.
Ja nu är jag gatuterapeut. Skulle vilja ägna all min tid åt att jobb så.
Känns som om jag hittat mitt sätt att arbeta.
Lång ut bland missbrukarna och annhöriga.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Kommentarer
Postat av: Christian Gergils

"Gatuterapeut" är helt lysande, både som begrepp och som verksamhet. Långt ut och träffa och fånga upp där. Visa att det finns någon som bryr sig och någon som fattar.

Då kan man skapa det förtroende som sjukvården och socialtjänsten aldrig lyckas etablera. Och det är ofta vad som krävs för att någon ska vilja och våga ta sig tillbaka.

Önskar all lycka till dig Hasse!

Och du får komma ut och hälsa på oss på Brukarkooperativet snart, för jag lovar att vi kan göra bra grejer tillsammans. Nu när soc här i Örebro
snart tvingas lägga om stil och erbjuda den hjälp som brukarna själva och deras anhöriga vet är det som behövs.

Kör hårt!

/Christian

2008-04-16 @ 13:13:14
URL: http://hastkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0