Hinsebergs kvinnofängelse - Örebro måndag 11 augusti 2008.


Hej.
Var med en kille på sjukhuset i dag.
Fick ställa in möten.
Tråkigt.
Tråkigt.

På kvällen var jag på Hinseberg, läste dikter och pratade om hopp och längtan. Spännande och lärorikt att få komma in i denna slutna värd.
Tackar för förtroendet.

På mångas begäran.
Reportaget i NA med efterföljande debattinlägg.
Se bilder längre ner på bloggen.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson





Kommentarer
Postat av: Bea

Hej! Du glömmer väll inte att jag har en liten tävling som avslutas idag klockan 18:00!? Det ända du behöver göra är att skicka så många kommentarer. Om det är du som har skickat mest kommentarer så blir du länkad i min blogg i en hel vecka! Så sätt igång nu och kommentera! Ha en bra dag, pusshej Bea.<3

2008-08-12 @ 11:24:58
URL: http://beatrixa.blogg.se/
Postat av: Pierre

Hejsan Hasse, kollade in din blogg och läst en del av det du sysslar med, schysst.

Blir nyfiken på din mottagning och hur du arbetar ??

Gillar det du gör och dina initiativ, keep going on.

Håller själv på att starta upp Brukarförening i Halmstad.

2008-08-12 @ 14:10:59
URL: http://metrobloggen.se/medicin
Postat av: Anonym

Schysst att du varit på Hinsan och delat hopp och längtan. Jag var där 2002-2003, så jag kan förstå att det säkert betydde en del för dom som är där nu. Härligt att se nån engagera sig. Jag och några vänner ska starta upp Kamratförening i Linköping (vi kommer ha lokal vid stationen) i september. Det ska bli schysst att kanske få bidra/göra något för någon annan...Vi har tänkt ha öppet kvällar och helger och göra aktiviteter tilsammans. Det kan ju vara så himla ensamt när man t ex kommer hem från behandling och ska skaffa sig nya vänner, vänner som inte använder droger. Känns både häfigt och lite nervöst att starta upp detta...Ha det bäst /Jennie

2008-08-15 @ 09:37:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18475

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0