Lockhyttan tisdag 19 augusti 2008.

Hej.
Att sluta knarka är lätt.
Det svåra är att inte börja igen.


Man kan påminna om hur hemskt missbruket är och ta prover för att kontrollera ärligheten hos klienten.
Detta skapar sällan någon bra relation mellan behandlare och vårdtagare och en bra relation är grunden för att lyckas.

Jag tror att man ska koncentrera sig på positiva alternativ till missbruket.
Missbruket upptar dygnets alla timmar.
Att ta bort detta utan att ersätta det med något annat är dömt att misslyckas.
Man måste jobba med det positiva som livet har att ge.
Visa på alternativ. Gå tillbaka och söka efter saker man gillade innan beroendet tog över.
Hitta det GODA LIVET.

I dag var jag tillsammans med två tjejer som är inskrivna hos mig i Kilsbergen och red islandshästar.
(se länk Lockhyttan)
Vi red tur med Cattis. Två timmar i en alldeles fantastisk natur.
Små smala stigar, över vattendrag, nerför berg över ängar, genom björkalléer.
Töllt, gallopp, trav och skritt.
Det var det underbaraste jag gjort på länge en meditativ upplevelse att sitta där på hästryggen
och känna dofterna och se sig om i naturen.
Efter ridturen fikade vid och pratade om upplevelsen.

Dessa två ”gamla” hästtjejer lärde mig mycket i dag och jag vet
att dom är mycket närmare ett fortsatt drogfritt liv i dag en vad dom var i går.

Det var första men inte sista gången jag red.



Hasse på Wikingur i Killsbergsskogen.

morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: Zoran

Bra dag idag.

Tack för allt ditt stöd.

Inspiration:

http://www.youtube.com/watch?v=gZCvud0-nRI

2008-08-20 @ 00:19:09
URL: http://www.svenskabrukarforeningen.se/
Postat av: godiva

Oj, vilken fin bild! Heja!!

2008-08-30 @ 02:33:52
URL: http://lovelygodiva.blogspot.com
Postat av: Huskorset

JA! Heja Hasse. Jag kom in via Godiva och är stort imponerad av dina kloka ord. Må så gott!

mvh

Tove

2008-09-01 @ 21:24:15
URL: http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0