Mejlinglista - måndag

Örebro 11 februari 2008.
Hej.
Startade dag på min mottagning.
Ringde frivården soc, anstalt.
Följde med som stöd på Opiatmöte på Beroendecentrum.
I dag lärde jag mig följande.
Kan du inte bevisa ditt beroende dom senaste två åren med tagna urinprover så får du ingen hjälp . Är du "duktig" på att hålla dig undan från samhället (polis, soc, kriminalvården) får du ingen läkemedelsassistrande (Subutex-Metadon) hjälp på Beroendecentrums opiatprogram. Du måste ha bevis i form av provsvar.



Möte på min mottagning med en av killarna i min grupp och hans arbetsgivare. Ett bra möte i stort samförstånd.

Lunch:
Första gången jag åt sushi. Kanongott.
Det var första men absolut inte sista gången.

Ringde runt till människor som sökt min hjälp.
Bokade tider och diskuterad möjliga vägar.

Avslutade dag med ett intensivt spinningpass på Njoy.

Nu ska jag läsa mejl från den mejlinglista om droger och drogpolitik jag är med i. Diskutionerna är öppna. Fördomsfria och mycket lärorika. Får ca: 10 till 20 mejl om dagen från kunniga och engagerande människor.
Tackar för ert förtroende.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer
Postat av: Sara

Man hallå, jag bara vill inflika lite här...
Det är klart man inte kan få hjälp om man inte vill ha den, amn måste ju vara mottaglig för den. Alltså om man håller sig borta och urin/blodprover visar att man inte har några problem. Då ser det ju itne ut som att man ahr det heller. Då måste man ju säga att amn ahr det eller nått. (Jag är inte så insatt i sånt hära, så jag vet inte) Men det känns som att då vill amn ju inte ha hjälp, och då kan ju in (tex. Ubb/beroendecentrum) hålla på att "leta" efter problemen som inte "syns." Det där kanske låter fel/dumt. Jag vet inte...

Men jag tycker ändå att dom lyssnade på mig ganska bra på ubb även om jag inte alls hade några "svåra" problem, och det fanns andra som hade större och grövre problem så ville dom hjälpa mig. Och då hade jag inga blod/urinprover eller tagna, och inte heller hade jag blivit "tagen" av någon myndighet. Eller alltså jag hade inte hållkit mig undan heller,
men jag hade sökt hjälp själv.

Jag vet inte om det jag skrivit var vettigt alls, men jag kände bara att jag avr tvugen att skriva detta.

Tjingeling/ Curiouscat

2008-02-17 @ 23:34:27
URL: http://curiouscat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0