Hinnsebergs kvinnofängelse - Örebro tisdag 15 juli 2008.


Hej.
Började dagen med ett frukostmöte på min mottagning.
Vi pratade om arbete, studier och förhållande.
Det är nu det börjar.
Det är inte svårt att sluta knarka – Det svåra är att inte börja igen.

På kvällen var jag bjuden ut till Kvinnofängelset Hinnseberg att läsa dikter och prata om bemötande på en av avdelningarna.
Framförallt ville jag inge hopp.
Var rejält nervös innan jag väl kom igång.
Tjejerna bjöd på fika och hembakade bullar. (eller säger man anstalts bakade). Läste dikter och pratade om mina erfarenheter av missbruk och vård i 45 minuter sedan diskuterade vi och utbytte erfarenheter i en timme. Det var mycket lärorikt.
Tusen tack för inbjudan och tack till tjejerna på avdelningen.
Jag önskar er allt gott.

PS: Läs Rasmus Person inlägg om FRA i dagens Nerikes allehanda och på hans blogg. Mycket bra.
        http://rasmuspersson.blogspot.com/


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0