Svar till två kommentarer. 11 juni och 13 juni.

Hej Nilla!
Håller med dig om mötet.
Märkligt att den som har något att säga till om vad det gäller dig inte närvarar.
Vi hörs i veckan så får vi lära känna varandra bättre och se vad vi kan göra tillsammans.

Mvh Hasse A

Hej Stina!

Hjälpta blir dom som besöker mig med sina frågor.
Det har hittils rört sig om:
Var kan man få hjälp.
Vad gör jag om jag misstänker att grannen langar.
Får man vara annonym.
Vad innebär det att man har restriktioner på häktet.
Hur söker man till Subutexprogrammet.
Vad krävs för att få Subutex.
Finns det mycket Heroin och andra droger i Örebro.
Hur överklagar man ett soc-beslut om vård.
Har man rätt till advokat i Länsrätten.
Var kan man få tag på rena sprutor.
Kan man överklaga ett LVU-beslut.
Hur trappar man ur benzo.
Var kan man få hjälp om man är under 20 år och röker hasch.
Hur fungerar inteferonbehandlingen.
Hur länge ska man ha varit drogfri för att få ta körkort.

Detta är en del av dom frågor jag hittils fått.

Dom frågor jag inte kan svara på tar jag reda på eller så skickar jag folk vidare till främst frivilligorganisationerna i stan.


Det har varit folk med egna problem en del kända för mig andra okända.
Det har varit föräldrar och andra anhöriga.
Det har varit politiker som velat fråga om missbruksvården och narkotikaläget i stan.

Uppenbarligen finns ett behov av att kunna fråga någon som står utanför "systemet".

För min egen del tycker jag om detta sett att arbeta och tror mig ha en del kunnskaper att dela med mig av.
Jag gör det helt på eget initsiativ.
Så länge det kommer folk och vill ha svar på frågor rörande missbruk och kriminalitet kommer jag att finnas till hands.

Du är välkommen Stina med dina frågor.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

PS: Nu på fredag är det missommarafton och då finns jag inte där.

Kommentarer
Postat av: Tezzie

så var finns du då? :P

2008-06-22 @ 13:24:00
URL: http://royalblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0