Nicolaikyrkan - Örebro tisdag 4 mars 2008.


Hej.
Började dagen med samtal till Salbergaastalten, Frivården, Tingsrätten.

Var på Beroendecentrum kl. 9.30 och pratade med en av sjuksköterskorna om en tjej som går hos mig och tog en fika med övrig personal.

Träffade en kille som går i min grupp.
Vi var till Tingsrätten och ordnade med en advokat sedan var vi i Nicolaikyrkan och tände ljus.
Vi åt lunch på stan och därefter en fika på min mottagning på Jakobsgatan. Där dök det upp två killar till som går hos mig.
En trevlig fikastund tillsammans. Det är alltid lika kul när folk dyker upp spontant för en fika.

Åkte sedan på hembesök till en tjej.
Hon har fått jättefint hemma men ensamheten är tung.
Det gäller att orka bära den ett tag tills man funnit nya vänner.
Inte lätt men det är enda vägen. Det går inte att behålla drogfriheten och ha kvar gamla kompisar som är kvar i missbruket.
Då är man snart där igen.

Pratade med orolig mamma på telefonen.
Vi ska höras i morgon igen.

Ringde tjej som går hos mig och motivera lite.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0