Respektlöst? - Örebro måndag 17 mars 2008.


Hej.
På förmiddagen träffade jag en kurator på Örebro kommun och diskuterade boendekedjan. Bra diskussion, trevligt och lärorikt möte.
Träffade en orolig mamma på min mottagning.
Vi ska höras igen.
Jag önskar dig och din familj allt gott.
Körde en tjej till soc.
Hon skulle fortsätta en utredning hon påbörjade förra veckan.
Det var bara det att nu var det en ny socialsekreterare som tagit vid.
Ingen har meddelat klienten detta.
Det tas för givet att man ska acceptera detta.
Respektlöst och hur tillförlitligt blir arbetet.
Träffar ung heroinist på mottagningen.
En kille jag är övervakare åt knackar på och han har en tjej med sig.
Vi tar en fika ihop alla fyra. Kul stund.
Dom går och vi fortsätter samtalet.
Svarar på frågor på min hotmail.
Ännu en orolig mamma ringer.
Lovar ringa upp hennes son senare i kväll.





I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0