Amfetamin - Fredag 31 oktober 2008.

Fredag 31 oktober 2008.
Hej.

Två möten på socialkontor väster.
Många som ringer och vill ha stöd och hjälp.

På eftermiddagen kommer en person gråtande, skrikande med magknip och svårt att andas.

- Hjälp mig jag vill inte”
- Ta det lugnt, jag låser dörren och sätter på en kopp te.
- ”Här ta det”.
- Är det Tjack.
- ”Ja, ett gram”
- OK , jag förstår.

Jag gick direkt och spola ner det.
Sakta sjönk axlarna ner och tårarna kom rinnande nerför kinderna.

Jag är djupt imponerad av denna kärleksförklaring till livet.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken kraft, vilken vilja !

Dessa rader, av Ola Magnell, skickade lillebror till sin storebror. En midsommarafton för 7 år sedan, då på ett behandlingshem i mellersta sverige.

" Flyg en liten bit i sänder. Du är Du vad som än händer. En o annan motgång vänder. På din väg mot lyckans länder."

Detta är oxå kärlek, kärleken mellan två bröder. En gränslös kärlek.

Ha en riktigt bra helg.

Kram

2008-11-01 @ 17:57:26
Postat av: Frida Wik

Hej Hasse.

Skulle bara berömma dig för boken jag fick igår på bokmässna, "Tunn is". Gillar verkligen det du skriver. Trevligt att träffa dig.

Trevlig helg!

Hälningar//Frida

2008-11-15 @ 16:31:49
URL: http://alittlebitofme.webblogg.se/wicki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0