AKUTBLOGG - ÖREBRO

http://orebro.etc.se/21450/vad-far-en-knarkare-kosta/


http://orebro.etc.se/21454/-de-vill-straffa-honom-frisk-/


Mejladress till socialchefen i Hallsberg. Som påstår följande.

[email protected]

"En del av dem som söker institutionsvård vill bara till lyxställen med jacuzzi på rummet.
De vill äta upp sig lite och så fortsätter de missbruka",

säger Hallsbergs socialchef Jan-Åke Ahlin.

Vad säger man om en sådan människosyn och total brist på kunskap i beroendeproblematik.

AVGÅ Jan-Åke är mitt svar.

Hasse arvidsson

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken människosyn. Var är respekten o empatin för människan? Var är kunskapen? En kunskap som jag trodde, eller ville tro, att en socialchef har? Var tog SoL lagen vägen? Så många frågor. Frågor som inte skulle behövas ställas.

Jag blir rädd, jag blir skrämd o jag skäms för att detta sker i Sverige, i Hallsberg o kanske även på andra orter. Vad mer kan man säga?????

2009-04-24 @ 21:54:48
Postat av: Anonym

Håller med. Jan-åke Ahlin vet inte vad han pratar om vare sig det gäller vård av dom med missbruksproblem eller andra frågor som en socialchef ska ha kunskap om. AVGÅ

2009-04-24 @ 22:34:05
Postat av: Mia

Att uttala sig på detta sätt. För mig är det helt klart AVGÅ.

2009-04-24 @ 23:00:24
Postat av: Ulf

Att man kan vara socialchef och uttala sig på det viset. suck

2009-04-25 @ 01:28:48
URL: http://www.drugwiki.net/blog/
Postat av: gunilla

din känslolösa fan,,säg vart vi kan åka jag vill ju till ett ställe där jag kan plaska bort min sjukdom som enligt dig jag bett om,,,måtte du få ditt straff hur kan du ha en sån okunskap.det är ingen höjdare att kanske va tvungen lämna sina familjer för att man rasat.vad tycker du vi ska göra med alla ungdommar som dör,min son hann dö i överdos,en sån som dig borde man sätta i kassan på ica då behöver du bara le,jag får sånt hat,,tur man är en frisk människa o orkar höra sånt här,men avgå innan du inte kan gå till jobbet...

2009-04-25 @ 13:43:39
Postat av: Jessica Eklund

Man blir ju mörkrädd, hur kan man uttala sig på detta sätt??? Särskilt skrämmande är det då han har en sådan maktposition!!!

2009-04-26 @ 10:54:59
Postat av: Mia

MAKTMISSBRUK ! Saknar kunskap, empati, respekt o folkvett.

2009-04-26 @ 11:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0