En dag på jobbet - Örebro torsdag 16 april 2009.

Hej.
Började dagen med ett besök på häktet.

Där efter besökte jag socialkontor väster tillsammans med en tjej som vill börja i min tjejgrupp.
Det gick bra hon börjar på måndag.

Lunch med en kille som går hos mig.
Hämtmat från vardagsrummet.
Matprat på mottagningen.
En kille som kommit långt och är på väg ut i arbetslivet.

Hade träff med en kille och hans flickvän på mottagningen.
Dom gör ett fantastiskt jobb just nu.
Mot alla odds håller han sig drogfri.
Fortsätt kämpa och ta ingen skit.


Åker hem och sover ett par timmar innan jag åker till killgruppen.

Lyssnar av mobilen.
13 meddelanden.
Soc, frivården, 2 Advokater, Örebro universitet,  några killar från gruppen och Mikael från KRIS.

Ledsen att du han uppleva att jag skiter i att ringa upp eller undviker kontakt. Inte alls så. När jag hackat mig igenom mobilsvaren fick vi till sist kontakt. Jag vet vilka regler som gäller. Tyckte bara att jag konstaterade fakta utan att lägga några värderingar i det.
Brukarföreningens medlemmar som går i Substitutionsbehandling är inte välkomna i Kris. Känns tungt för många som seriöst jobbar stenhårt för att hitta tillbaka till samhällsgemenskapen. Det är ändå en metod godkänd och sanktionerad på högsta ort.  Som dessutom svensk och internationell forskning anser var den bästa för att komma tillrätta med ett långvarit heroinmissbruk.

Har jag utryckt mig plumpt eller klumpigt så var det inte meningen.

Imorgon åker jag till Jönköping på hovrättsförhandling.
Blir borta hela dagen.
Ska ”backa upp” en kille jag känt i många år.

Nu är jag trött.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja dom gör ett otroligt jobb. Bäde han o hon. Heder åt denna flickvän. Som hon kämpar för att vara ett stöd.

2009-04-16 @ 22:16:48
Postat av: beccan

tack för du finns för Han!Är så stolt över han just nu! O längtar tills jag får träffa honom imorgon!Du gör ett väldigt bra jobb!

2009-04-18 @ 00:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0