Lunchmöte - Örebro måndag 23 februari 2009.

Hej.

Började dagen med att Zoran och jag satt utanför opiatmottagningen på sjukhuset och träffade några av dom som går där.
Det är ett första steg för oss i Örebro brukarförening att få kontakt.

Sedan var det dags för soc-möte. Man började prata om utskrivning från min mottagning av en kille som har 3 månaders drogfrihet.
”Det börjar ju ordna upp sig nu”
Ja herre gud. OK. Vi inväntar svar på onsdag.
Fortsättning följer.

Lunchmöte med en tjej som är inskriven hos mig.
Kul att kunna ses på ett naturligt sätt.

Köpte biljetter till PINKs konsert på Hovet i november.
Ska överaska min fru. Skönt att ha något att se fram mot.

Var och fikade med en kille.
Vi pratade om framtiden och vad som krävs för att kunna kasta loss och komma vidare.

Samtal från häktet. Lovade en kille att gå på opiatronden i morgon och bevaka hans intressen. Gör jag så gärna.

Avslutade dagen med ett Bodystep – pass på njoy.
Mycket bra tjej från Kumla som höll i passet.
Gjorde succé i min häftiga T-shirt. (se söndag 22 feb)

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Kommentarer
Postat av: leo

ja, det handlar väl inte om att ge den hungrige fisk, utan att lära honom fiska

2009-02-24 @ 10:09:03
Postat av: Zoran

Fiska?! Vadå fiska?

Ahaaaa, jag förstår det är en sån där metafor.

Fyndigt.

Man skulle också kunna se det som att lära någon simma?

En simlektion så slänger vi honom i det iskalla vattnet ute på Ålands hav vid midnatt. Han lär sig nog, om han verkligen vill.

Om jag skulle ge mig på att använda metaforer, skulle jag vilja känna mig säker på att jag behärskar dem först. Du är verkligen ute på djupt vatten här Leo. Är det säkert att du kan simma?

2009-02-26 @ 21:00:31
URL: http://brukare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0