Rättegång Örebro Tingsrätt – Örebro fredag 13 februari 2009.

Hej.

Var nere på opiatmottagningen 1 timme på morgonen.
Vi i Örebro brukarförening sitter utanför mottagningen vid hissen och
lyssnar på patienternas upplevelser och försöker vara ett stöd.
Det är mycket.


Efter det så var det på med skjorta och kavaj.
Var kallad till förhandling på Örebro tingsrätt.
Det var en kille och hans advokat som bett mig komma och säga min syn på straffpåföljden och hur det sett ut det senaste året för killen.
Det slutade inte förens klockan 13.00.
Dom meddelas om en vecka.


                                             Foto: Hasse Arvidsson/Örebrobilder


                                         Foto: Hasse Arvidsson/Örebrobilder



En del av jobbat är att vara med på rättegångar, polisförhör, nämndmöten, ronder och vårdlag mm.
Jag följer gärna med. Det är ett förtroende jag tar på stort allvar.
Det är mycket lärorikt och man får en helhetsbild av hela rätts- och vård- systemet.
Känner mig trött efter en mycket händelserik vecka.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0