BOTANIKUM - Örebro – Jönköping onsdag 8 juli 2009.


Hej.
Började dagen klockan 07.15 med en cafe latte och en croisssant
i apelsinlunden på Järntorget.
Apelsinlunden finns på taket på containern på järntorget.
Kanonstart på dagen.
Tack för den konsten OPEN ART.


7.30 satte jag mig och advokaten Andreas i en  bil
och åkte vi ner till Jönköping och hovrättsförhandlingar.
Jag var där som ”expert”.
Pratade om arbetet med återfallsprevention och vilka ods det fanns för killen att klara sig på utsidan.
Dom på måndag.


Hovrätten i Jönköping.

Kom hem sent på em.
Vilade ett tag.

Åkte sedan ner till mottagningen.
Där träffades folk både från kill- och tjejgruppen och några anhöriga.
Vi cyklade och några åkte bil till BOTANIKUM ute vid trädgårdstjänst.
En helt fantastisk trädgård full av vackra träd, blommor, buskar och massa kloka ord på skyltar.
Vi hade den stora förmånen att bli guidade runt av trädgårdens skapare Anders Hellgren.
En fantastisk människa och hans drömmar om ett bättre värd.
Du gör skillnad Anders och vi behöver dig.
Kärlek och respekt och en stor varm kram.


Anders Hellgren i lusthuset.






PS: Bonus. Staty vi såg när vi cyklade hem.


Tack till alla underbara mäniskor som gör mitt jobb så fantastiskt.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för en jättefin kväll. Glad att jag fick följa med. Tog Alice några fina blider ?

Ha det gott. Kram till dig o din familj.

2009-07-08 @ 22:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0