Midsommar - Örebro torsdag 18 juni 2009.


Hej.
Tidigt morgonmöte med Tommy Strandberg verksamhetschef på Beroendecentrum.
Vi pratade om läget för brukarföreningen och hur det ser med köer och hur jag har det på min mottagning.
Mycket bra och öppen kommunikation.

Frukostmöte med en av killarna.
Dags för nästa steg.
Praktikplats.
Pratade även om relationer.

Efter lunch hade jag möte med en kille på mottagningen.
Han är fortfarande på strålande humör.
Bara att glädjas tillsammans.

Inte så många killar till killgruppen i kväll.
Brukar vara så innan en helg.

Fick istället tid över för två hembesök.

Ett till en tjej som har problem med en gammal pojkvän som inte vill lämna henne ifred.
Vi diskuterade besöksförbud.
Tufft beslut men nödvändigt tror jag.

Det andra hem till en kille.
Vi pratade om vägen tillbaka till ett drogfritt och gott liv.
Vad är det som gör att man inte tillåter sig att må riktigt, riktigt bra.
Mycket bra tankar och funderingar.


PS: NU är jag ledig över midsommar och är åter tillbaka på måndag.
       Önskar er alla en glad och kärleksfull midsommar.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer
Postat av: Mia

Varför tillåter man sig att inte få må bra ?? Svår fråga tycker jag. Kanske är det så att det destruktiva livet, det vet man hur det funkar, det kan man. Men i det nya friska livet, hur funkar det där?? Och sina känslor, de är jobbiga att komma i kontakt med, tom de possitiva. Ja. så tänker jag.

Ha en riktigt fin o mysig midsommar. Tid för familjemys.

Kram Mia.

2009-06-19 @ 09:24:08
Postat av: beccan

Jag hoppas du får en riktigt bra midsommar helg! kram beccan

2009-06-20 @ 15:14:50
URL: http://neccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0