Kärlek och respekt - Örebro måndag 3 mars 2009

Hej.
Började dagen med att besöka Beroendecentrums opiatmottagning.
Satt ute vid hissen ett tag och pratade med några som kom förbi.
Dom tyckte det var mycket tråkigt att vi inte kunde sitta där längre för att två anonyma människor inte gillar det.
”Alla vi som tycker det är bra betyder inte vi något”
Ja det kan man fråga sig.
Jag hoppas du Leo och vem det mer kan vara hör av er så vi kan utveckla brukarföreningens arbete.
Ni gillade inte att vi företräde er har ni sagt..
Vi företräder inte någon som inte är medlem i Bruksrföreningen.

Nog om detta. Hoppas på kontakt.

Var inne på vårdavdelningen och besökte en tjej.
Det var kul att se henne i så bra skick.
Vi pratade om LVM och drömmar.
Jag vet att LVM är bra i vissa lägen och jag vet att det räddat liv.
Har själv jobbat på Runnagården i sex månader och där lärde jag mig mycket. Både bra och dåliga saker om tvångsvård.

Tränade Bodystepp med en av killarna i gruppen.
Det är otroligt tuff träning och helt underbart efteråt.

Avslutade dagen med ett möte på Jakobsgatan.
Mor och son.
Var ett mycket bra möte med två som verkligen kan detta med missbruk och konsekvenserna av det. Kärlek, kontrollbehov, Rädsla, hopp, förtvivlan och ännu mera kärlek.
Jag är full av beundran för ert arbete att nå fram.
Ni är värd all kärlek och respekt.
Ni kommer att lyckas. Jag vet det.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för en jättebra träff. Tack för att du orkar lyssna,svara på alla frågor o allt stöd. Trots att jag tjatar o ibland är negativ.

Det hjälper, ger hopp o värmer.

Kram.

2009-03-03 @ 06:29:15
Postat av: leo

du har rätt, jag är inte medlem. jag försöker blir drogfri, från sub. min lillebror vill det inte. han vill fortsätta knarka (sub) han vill nog bli medlem

2009-03-03 @ 20:47:11
Postat av: Zoran

Hej Leo.

Vad sjysst att du berättar lite om dig själv o dina bekymmer. Man blir ju lite undrande med dina mystiska kommentarer. Såhär förstår man ju bättre hur du har det. Innan fick man bara gissa.



Jag förstår om det kan vara svårt att tala öppet om sig själv på en offentlig blogg, men jag skulle gärna vilja veta mer om ditt beroende. Har jag förstått rätt att du inte är eller har varit heroinberoende, utan att det är subutex som är problemet? Eller är det så att att du har subutex förskrivet av läkare som hjälp att bli heroinfri och nu vill du sluta med subutexen också?

Jag misstänker (men jag kan ha fel) att du har missförstått vad Brukarföreningen kan användas till.

Om du vill är du jättevälkommen att ringa till mig så kanske vi kan se om du kan få något ut av Brukarföreningen. Ofta när man håller på att sluta knarka kan man bli eller känna sig väldigt ensam, och det kan vara en fördel att surra med någon.

0766 - 459 880

Tat lugnt.

2009-03-04 @ 06:01:02
URL: http://brukare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0