Örebro tisdag 18 maj - 2010

Hej.

Långt och mycket intressant morgonmöte med en kille jag är övervakare åt.
Livsfrågor och beroende.

Två snabba soc-möten.

På kvällen var det manifestation mot kvinnovåld i Nickolaikyrkan.
Det var dikt och sång och tal.
Mycket vackert och värdigt.
Bidrog med två dikter.

Din njutning

Jag vet inte
vem jag är
bara att du
är här.

Jag kastar masken
kliver ner från scen
Rädslan flyr
jag är sårbar
och ren.

Du får min glöd
att flamma upp
En eld utan låga
sprids i min kropp.

Allt är knivskarpt
och lent
Utan förväntan
inget är för sent

Allt är nu
Facklorna tänds
En stjärna faller
ett nytt blad vänds

Det finns inga vägar
inga spår i sanden
Lyckan är en fjäder
gömd i handen

Din njutning är min

Hasse Arvidsson

 

Jag hungrar

 

Jag hungrar kärlek

Jag vill se dig

höra dig

känna dig

lukta dig

smaka dig

 

Du har ammat mina sinnen

till liv.

Du kunde inte ha gett mig

en bättre giv.

Korten på bordet.

Känslorna sköter rodret

 

Nu förstår jag varför

katten spinner.

Apatin

har förlorat

Livet vinner

 

Jag lever igen

och

jag hungrar

Hasse Arvidsson

Kärlek o respekt
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0