Örebro / Stockholm tisdag 16 november 2010

Hej.

Träffade en kille på mottagningen som vill börja hos mig på Goodlife.
Vi pratade och prioriterade.
Viktigaste först.
En sak i taget så här i början.

Träffade ett par som går hos mig.
Vi pratade drömmar, arbete och respekt.
Mens vi sitter där ringer tjejens telefon.
Det är en hyresvärd och dem blir erbjudna en lägenhet centralt i Örebro.
För tre veckor sedan skrev vi ett brev tillsammans och skickade ut till 20 privata hyresvärdar.
Och nu nappa det.
Fantastiskt – är så glad för deras skull.

SVT / tvärsnytt ringde och ville göra en grej med mig angående Gerard Larssons utredning och Subutex, metadon och antabus. Vi spelade in intervjun på SVT.
Vet inte riktigt när den ska sändas. Återkommer när jag vet.

På kvällen tog jag tåget till Stockholm för att delta på konferensen.

Framtidens riskbruk, missbruks- och beroendevård
900 000 riskkonsumenter av alkohol idag. Hur många blir det 2015? Det tunga alkoholmissbruket har ökat med 20 procent de senaste 10 åren och det tunga narkotikamissbruket med 15 procent - vad kan göras för att bromsa utvecklingen?
Läs mer på:
http://kunskaptillpraktik.skl.se/web/Pressinbjudan_1.aspx

Somnade tidigt på hotellet.

Kärlek o respekt
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0