SKL - Stockholm 18 november 2010

Hej.

Sov dåligt.
Tror jag var nervös inför dagens föreläsning.
Hur som helst.
Det gick bra om en tiden var knapp.
Fick många och långa applåder.
Tackar jag speciellt för.

Sålde slut på mina diktböcker.  Kul kul.

Efter mig var Mats Fridell, professor i psykologi vid Lunds universitet.
Han var mycket duktig. Gjorde forskningen begriplig med sina gungbrädor och klockrena jämförelser.
Metoder och tillämpning i praktiken. Om evidensbaserade metoder och evidensbaserad praktik, och skillnaden dem emellan.

Hoppas kunna komma ut på fler föreläsningar framöver.

Blev väldigt trött efter lunchen.
Tog ett tidigare tåg hem till Örebro och familjen.

Avslutar dagen med en dikt.

Det finns ingen väg till drogfrihet.
Drogfrihet är vägen.

Hasse Arvidsson
Kärlek o respekt
Hasse Arvidsson



Kommentarer
Postat av: Björn Blid

Hej,

Ville bara tacka för en mycket bra föreläsning. Det jag särskilt gladde mig över var din betoning av hembesökens betydelse.

En annan sak som jag kom att tänka på (säkert inte av en slump) är betydelsen av själva berättelsen. Jag får höra rätt många berättelser, men de skulle behöva berättas mer och inte bara i mötesrum.



Hursomhelst, tack för en mycket bra föreläsning.

2010-11-19 @ 11:37:59
Postat av: Hasse Arvidsson

PS: Tack Björn. Det värmde skönt inför helgen.

2010-11-19 @ 22:22:43
Postat av: marie andersson

Även jag vill tacka dig en bra föreläsning. Tack för de goda arbete du gör, de goda tankarna du sprider. För mig som politiker var de otroligt bra dagar. Kommer att ta nya tag igen. Visst skall vi ha bra, tillgänlig vård.....I min kommun sticker missbruket rakt upp. På något sätt måste vi begräns tillgänligheten till alkohol. Alla ställer upp på att minska missbruket men att öka nykterheten vill man inte. Alla vill ha ett glas vin ett glas dyrt fint vin. Önskar dig lycka till glad att du finns. Läser just dina dikter. DE ÄR BRA. Mycket bra

2010-11-21 @ 10:36:41
Postat av: Hasse Arvidsson

Tack Marie. Håller verkligen med dig angående alkoholen. Önskar dig lycka till i ditt arbete. M v h Hasse A

2010-11-21 @ 18:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0