Du gav mig ett ljus och två helande händer.

Du gav mig ett ljus och två helande händer.

 

 

 

Under stjärnorna ligger en längtan efter närhet

ett värmande skratt

och hopp om vänskap.

 

Älvorna dansar över ängen.

Stjärnorna är långt bort och nära.

 

Utan förvarning sveper moln in med mörker och oro.

Allt jag ser är död och tomma händer.

 

Andetagen tunga och utan hopp.

 

Kan inte orientera mig.

Jag är vilsen i mig själv.

Det är försent att vända om.

Resan fortsätter.

 

Känslorna leder mig.

Allt är knivskarpt och utan skuggor.

.

Tårarna kommer.

Tårar som öppnar dörrar jag inte viste fanns.

Frågor, frågor, frågor – Inga svar.

 

 

Jag vet att stjärnorna finns där.

Det ger tröst.

 

Oron lägger sig.

 

Taggtråden runt mitt bröst släpper sakta sitt grepp.

 

.

 

Hasse Arvidsson nov - 2011

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0